Et godt sted å være – et godt sted å lære
Trivsel og utvikling for alle
Vi arbeider mot en skole som:
- Favner alle
- Er romslig og inkluderende, og hvor alle skal ta del i det sosiale, faglige og kulturelle fellesskap på en likeverdig måte, og hvor alle elever naturlig hører til i et gruppe- og elevfellesskap
- Legger til rette for, og holder ved like et godt samarbeid med foreldrene
- Legger vekt på samarbeid og kommunikasjon mellom skolens aktører, og hvor de voksne er rollemodeller
- Viser respekt for – og gir kunnskap om egen og andres kultur
- Framhever det etiske ansvaret vi har for å forvalte naturen
- Utvikler sosiale ferdigheter
- Gir gode allmennfaglige kunnskaper
Lærerne skal i stor grad være:
- Formidlere
- Veiledere
- Tilretteleggere for arbeidsfellesskap
- Igangsettere
- Samtalepartnere
Elevene skal inspireres til å være:
- Aktive
- Handlende
- Selvstendige
Vi fokuserer på:
Arbeidsmåter
Samarbeid, lek, praktisk arbeid, kreative uttrykksmåter, drama, tema- og prosjektarbeid, arbeidsplaner tilpasset den enkeltes nivå.
Læremidler
Utvikling av skolebibliotek, læremiddelsamlinger, IKT-avdeling som vil gi elevene anledning til å løse oppgaver selvstendig og på forskjellige måter.
Vurdering
Utvikling av vurderingsformer og rutiner som medvirker til videre utvikling av elevene og av skolen.