Skolens visjon

Et godt sted å være – et godt sted å lære
Trivsel og utvikling for alle

Vi arbeider mot en skole som:

  • Favner alle
  • Er romslig og inkluderende, og hvor alle skal ta del i det sosiale, faglige og kulturelle fellesskap på en likeverdig måte, og hvor alle elever naturlig hører til i et gruppe- og elevfellesskap
  • Legger til rette for, og holder ved like et godt samarbeid med foreldrene
  • Legger vekt på samarbeid og kommunikasjon mellom skolens aktører, og hvor de voksne er rollemodeller
  • Viser respekt for – og gir kunnskap om egen og andres kultur
  • Framhever det etiske ansvaret vi har for å forvalte naturen
  • Utvikler sosiale ferdigheter
  • Gir gode allmennfaglige kunnskaper

Lærerne skal i stor grad være:

  • Formidlere
  • Veiledere
  • Tilretteleggere for arbeidsfellesskap
  • Igangsettere
  • Samtalepartnere

Elevene skal inspireres til å være:

  • Aktive
  • Handlende
  • Selvstendige

Vi fokuserer på:

Arbeidsmåter
Samarbeid, lek, praktisk arbeid, kreative uttrykksmåter, drama, tema- og prosjektarbeid, arbeidsplaner tilpasset den enkeltes nivå.

Læremidler
Utvikling av skolebibliotek, læremiddelsamlinger, IKT-avdeling som vil gi elevene anledning til å løse oppgaver selvstendig og på forskjellige måter.

Vurdering
Utvikling av vurderingsformer og rutiner som medvirker til videre utvikling av elevene og av skolen.