Jeg kan, jeg vil, jeg får det til.
- God skole for alle
Skolen fremmer personlig og faglig utvikling, og gir elevene tro på egne muligheter
Gjennom tilpasset opplæring opplever elevene mestring.
Vi har disse utviklingstiltakene:
- Forsterket leseopplæring - bruke ”Plan for grunnleggende leseopplæring” og ”Læringsstrategier ved Landvik skole”
- Smartboard og Ipad
- redskap i undervisningen
- pedagogiske apper knyttet til kompetansemål i Kunnskapsløftet 2020
- Trivsel - hensyn og respekt
- øke elevenes sosiale kompetanse
Skolen og hjemmet samarbeider om det gode skole- og klassemiljøet
Vi er sammen om disse utviklingstiltakene:
- Oppfølging av "Plan for hjem/skole-samarbeid"
- Foreldreskolen
- Foreldremøter
- Videreutvikle gode rutiner
- Visma Flyt Skole
- Plan mot krenkelser
- Plan for tiltak ved bekymringsfullt skolefravær
Kompetente og tydelige lærere med en felles faglig plattform
Utviklingsområder:
- Faglig og personlig vekst og utvikling
- Arbeid med fagfornyelsen – Kunnskapsløftet 2020
- Traumebevisst skole
- Ipad som pedagogisk verktøy
- Økt relasjonskompetanse
- Grunnleggende og systematisk leseopplæring
- Aktiv bruk av kartleggingsverktøy
- Vurderingspraksis
- God klasseledelse
- Kvalitet i arbeidet med kap 9a i opplæringsloven
- Erfaringsutveksling
- Vurdering av – og for - læring