Bli med på årets TV-aksjon – Vi trenger flere bøssebærere!

Søndag 20. oktober er det klart for årets TV-aksjon, og Grimstad kommune er godt i gang med planleggingen. Kommunekomiteen har nylig hatt et møte, og motivasjonen er høy for å få til en god aksjon også i år. Nå er det tid for å samle enda flere frivillige til å bære bøsser og bidra til den store dugnaden! Vil du bli med og gjøre en forskjell? Meld deg som bøssebærer på TVaksjonen.no.

Skoler og næringsliv engasjerer seg

Vi er stolte over å se at flere av skolene i kommunen har engasjert seg i TV-aksjonen. Elever får lære om årets formål gjennom spennende undervisningsopplegg, og mange er allerede i gang med å samle inn penger.

Grimstad næringsforening planlegger ringeaksjon Torsdag 17. oktober, der næringslivet blir kontaktet for å bidra til aksjonen.

50 år med TV-aksjonen!

Årets TV-aksjon markerer 50 år med solidaritet og innsats for gode formål. I år går innsamlingen til Barnekreftforeningen som støtter syke barn og deres familier over hele landet. Med midlene fra årets TV-aksjon skal Barnekreftforeningen etablere familiehus ved universitetssykehusene i Tromsø, Trondheim, Bergen og Oslo. Her kan barn med alvorlig sykdom og familien deres bo sammen mens barnet er under behandling. Slik blir søsken også ivaretatt, og familien kan skape gode stunder i en vond tid.

Årets formål engasjerer bredt, og vi håper så mange som mulig vil være med å støtte saken.

Har du spørsmål om hvor du kan gå med bøsser, eller trenger hjelp til å melde deg som frivillig? Ta kontakt med Ive Larsen på ive.larsen@grimstad.kommune.no.

Søndag 20. oktober går vi sammen for små helter.