Nominer kandidater til kommunens næringspriser

Nå er det tid for å nominere kandidater til årets næringspriser i Grimstad. Hvem syns du fortjener litt ekstra heder og ære?

Grimstad kommune vil med dette minne alle innbyggere og bedrifter om fristen for å nominere kandidater til de kommunale næringsprisene – «Årets bedrift» og «Årets grønne omstillingsbedrift».

Årlig deles næringsprisene ut for å hedre fremragende innsats innen næringsutvikling og bærekraftig omstilling i vår kommune. Prisvinnerne får henholdsvis 25 000 kroner og 15 000 kroner og et flott diplom.

Grimstad kommune ønsker å fremme virksomheter som har utmerket seg gjennom innovasjon, bærekraft og samfunnsengasjement, og som bidrar til å realisere ett eller flere av FNs 17 bærekraftmål.

To ulike priser

Prisen «Årets bedrift» skal gå til en virksomhet som har vist evne til innovasjon, skapt nye arbeidsplasser, og på en god måte har promotert Grimstad. Kommunen ønsker å løfte frem bedrifter som har utmerket seg innen sitt felt, og som har bidratt til utvikling av sin virksomhet, lokalsamfunnet eller samfunnet generelt.

Prisen «Årets grønne omstillingsbedrift» skal gå til en virksomhet som har vært nyskapende på en måte som fremmer bærekraftig utvikling og samtidig har gjennomført konkrete omstillingstiltak som reduserer klimagassutslipp og klimaavtrykk. Det kan være bedrifter som har vist et klart engasjement for miljøet gjennom sine løsninger og tiltak, og på den måten bidrar til en grønnere fremtid for Grimstad.

Plantedottir ble årets bedrift. Her ser vi Marie Svendsen Elisdottir sammen med ordfører Beate Skretting og varaordfører Kjetil Glimsdal på scenen i kulturhuset. - Klikk for stort bildeI fjor var det Plantedottir som fikk prisen “Årets bedrift”.

Tidligere vinnere

Prisene har blitt delt ut siden 2022, og har gått til følgende virksomheter:

2022:

• Årets bedrift – Green Norway AS
  • Årets grønne omstillingsbedrift – Sørlandslisten AS

2023:

• Årets bedrift – Plantedottir AS
  • Årets grønne omstillingsbedrift – J.B. Ugland Eiendom AS

Forslå kandidater

Vi oppfordrer alle til å nominere kandidater som har gjort en forskjell for næringsutvikling og bærekraft i Grimstad.

Nominasjoner kan sendes til Grimstad kommune via skjema, som du finner på nettsiden om kommunale næringspriser.

La oss sammen hedre bedrifter som gjør en forskjell og bidrar til Grimstads utvikling!

Frist for å sende inn nominasjoner er 31. oktober.