Vi samlet inn nesten 1,3 millioner kroner til TV-aksjonen

Søndag var det TV-aksjon, og i Grimstad klarte vi å samle inn hele 1 280 656 kroner, som er ny rekord. Pengene går til Barnekreftforeningen.

To jenter med bøsser på en vei. - Klikk for stort bilde

TV-aksjonen er verdens største innsamlingsaksjon, og har vært et fast innslag i Norge de siste 50 årene.

Årets TV-aksjon går til Barnekreftforeningen, som skal etablere familiehus ved universitetssykehusene i Tromsø, Trondheim, Bergen og Oslo. Her skal barn med alvorlig sykdom og familien deres bo sammen mens barnet får behandling.

Flinke skoler og barnehager

Mandag morgen var tallet på innsamlede midler i landet vårt kommet opp i 366 877 195 kroner, som gir et snitt på 66,52 kroner per innbygger. I Grimstad var snittet på 51,29 kroner per innbygger. Dette er mye takket være de mange bøssebærerne som hadde meldt seg og gjorde en solid jobb, og selvsagt aller mest takket være alle de som tok imot bøssebærerne og ga penger.

De siste dagene, og også denne uka, er det flere skoler og barnehager som har vært i sving for å samle inn penger til TV-aksjonen. I Grimstad må vi nevne Holviga barneskole som har samlet inn hele 67 890 kroner, Frivoll skole som samlet inn over 40 000 kroner, og Eide barnehage som samlet inn nesten 13 000 kroner. Dette er noen av de største bidragene i Grimstad i år.

Ikke for sent å gi

Har du ikke hatt besøk av bøssebærere, eller har du ikke hatt anledning til å gi din støtte ennå, så er det ikke for sent. Du kan vipse til 2133 eller overføre ønsket sum til TV-aksjonens konto som er 8380 08 09005. Du kan også sende en SMS med kodeord TVA til 2133. Da støtter du aksjonen med 300 kroner.

Grimstad kommune vil takke alle som har bidratt i årets TV-aksjon. Takk til barnehager, skoler, idrettslag, foreninger, næringsliv, bøssebærere og alle andre som var med og gjorde en viktig innsats. Tusen takk også til alle dere som tok bøssebærerne godt imot, og var med og bidro.

Pengene kommer godt med, og vil bidra til at familier kan bo og være sammen når et av barna i familien blir alvorlig syk. Vi vet aldri om dette plutselig rammer noen vi kjenner.